EN
شنبه 15 اردیبهشت 1403

یونان به دنبال ثبت جهانی "رژیم یونانی"

وزیر غذا و توسعه روستایی یونان در گفتگویی با یک شبکه تلویزیونی گفت که این کشور به دنبال جهانی کردن برندی زیر عنوان «رژیم یونانی» است و قصد دارد محصولات عالی خود را به جهان معرفی کند.
او افزود هدف این برنامه افزایش محبوبیت رژیم مدیترانه ای بوسیله اعطای یارانه برای زیرساخت ها، آموزش کشاورزان و ترویج برند جدید در سطح جهانی است.

لیرانوس همچنین با اشاره بر سیاست مشترک جدید کشاورزی اتحادیه اروپا که 19.7 میلیارد یورو برای یونان به ارمغان می آورد، بر لزوم سرمایه گذاری در زیرساخت های این بخش تاکید کرد.

غذای خوب باید با گردشگری همراه شود

او درمورد محصولات کشاورزی و غذایی منحصر به فرد یونان گفت: این محصولات باید دارای هویت شوند و با برند تجاری «رژیم یونانی» عرضه شوند. ما می توانیم رژیم غذایی سالم خود را همراه با فرهنگ، سنت و تاریخمان به جهانگردان عرضه کنیم. گردشگران بهترین سفیران این برند خواهند بود.

وی افزود که ما باید به خانواده و دانش آموزان در مدارس بفهمانیم که محصولات یونانی نه به دلیل ملی گرایی بلکه به دلیل کیفیت بالایشان قابل عرضه هستند. او همچنین گفت که اگر جهانگردی، فرهنگ، سیاست و بهداشت یونان در یک چارچوب مشخص حرکت کنند، ظرف چند سال شاهد معجزه خواهیم بود.

رژیم مدیترانه ای رژیمی است شامل سبزیجات، میوه ها، حبوبات و غلات فراوری نشده به همراه گوشت و لبنیات بسیار کم.

فواید رژیم یونانی برای سلامتی

این رژیم سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده، کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدان، ویتامین سی و پلی فنول هاست. دانه ها در این رژیم معمولا کامل یا به صورت نان و ماکارونی پخته می شوند. غذاهایی حداقل فراوری شده با فیبر پروبیوتیک که برای روده خوب است. این رژیم ابتلا به بیماری هایی چون سرطان، آلزایمر، پارکینسون، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را به حداقل می رساند.

مواد اصلی رژیم مدیترانه ای

روغن زیتون فرابکر که سه کشور اسپانیا، ایتالیا و یونان تولید کننده اصلی آن هستند. سرشار از کاروتنوئید و پلی فنول که خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی به آن می بخشند.

گیاهان وحشی: پای های لذیذ که با گیاهان درست می شوند از غذاهای اصلی یونان است. در این پای از رازیانه، سبزی قاصدک و کاسنی استفاده می شود.